Fotografiile din acest blog sunt protejate conform legii 8 /1996 privind drepturile de autor. Preluarea e permisa doar cu acceptul proprietarului.

joi, 16 ianuarie 2014

Case vechi pe strada mea, 1

Nu stiu daca am mentionat vreodata ca locuiesc pe strada Poet Gr. Alexandrescu. Cand am ajuns in Targoviste , ca tineri absolventi, blocul in care locuim era in constructie. Din fericire, a ramas singurul bloc construit pe aceasta strada, pe care se afla o multime de case vechi cu o bogata istorie . M-am gandit sa le arat si celor care probabil nu vor veni prea curand in Targoviste.
La 50 de metri de blocul in care locuiesc, se afla casa in care s-a nascut poetul Gr. Alexandrescu. N-am vizitat interiorul. Acum, dupa cat se vede din exterior, este sediul unui partid politic . Cativa metri mai departe de casa , a stat pana nu demult, statuia cu bustul poetului . Va amintiti poate ca aceasta a fost furata si gasita apoi la fier vechi.



 Cainele si catelul 

"Cît îmi sunt de urîte unele dobitoace,
Cum lupii, ursii, leii si alte cîteva,
Care cred despre sine ca pretuiesc ceva!
De se trag din neam mare,
Asta e o-ntîmplare:
Si eu poate sunt nobil, dar s-o arat nu-mi place.
Oamenii spun adesea ca-n tari civilizate
Este egalitate.
Toate iau o schimbare si lumea se ciopleste,
Numai pe noi mîndria nu ne mai paraseste.
Cît pentru mine unul, fiestecine stie
C-o am de bucurie
Cînd toata lighioana, macar si cea mai proasta,
Cîine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastra."
Asa vorbea deunazi cu un bou oarecare
Samson, dulau de curte, ce latra foarte tare.
Catelul Samurache, ce sedea la o parte
Ca simplu privitor,
Auzind vorba lor,
Si ca nu au mîndrie, nici capricii desarte,
S-apropie îndata
Sa-si arate iubirea ce are pentru ei:
"Gîndirea voastra, zise, îmi pare minunata,
Si sentimentul vostru îl cinstesc, fratii mei."
- "Noi, fratii tai? raspunse Samson plin de mînie,
Noi, fratii tai, potaie!
O sa-ti dam o bataie
Care s-o pomenesti.
Cunosti tu cine suntem, si ti se cade tie,
Lichea nerusinata, astfel sa ne vorbesti?"
- "Dar ziceati..." - "Si ce-ti pasa? Te-ntreb eu ce ziceam?
Adevarat vorbeam,
Ca nu iubesc mîndria si ca urasc pe lei,
Ca voi egalitate, dar nu pentru catei."
Aceasta între noi adesea o vedem,
Si numai cu cei mari egalitate vrem.
                       Grigore Alexandrescu 

5 comentarii:

  1. My Grandfather was born in 1895, 10 years after your poet.
    Nice dog and puppy picture!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos articol. Desi nu sunt un targovistean get-beget, de cand m-am mutat pe aceste meleaguri am descoperit si eu multe dintre locurile importante. Stiu unde vine casa memoriala a lpoetului Grigore Alexandrescu. Pacat ca are o destinatie prea putin...poetica. Era mult mai bine daca acolo ar fi fost un muzeu sau macar o institutie cu specific cultural. Poate...pe viitor.
    Foarte potrivita alegerea poeziei, iar ilustrarea fotografica este grozava. Maya este tare luptatoare!
    O seara frumoasa! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am constatat azi, ca pe strada mea sunt multe case, unele renovate, altele nu, pe care se afla placute pe care sta inscriptionat " monument istoric". Asa mi-a venit ideea acestui articol de azi . Vor mai urma .

      Ștergere
  3. O casa veche,frumoasa cu o istorie ca asta,ar trebui sa fie muzeu.Ai nostrii ca brazii, au facut-o sediu de partid si au vopsit-o ca pe-un papagal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca in interior exista ceva care sa aminteasca de poet.Sper ca nu s-au limitat doar la placuta din exterior! . Statuia oricum au furat-o!:)

      Ștergere

Thank you so much for stopping by. I love my followers and visitors. Your comments make me happy! :)